Direct Marketing literature review

Καλησπέρα!

Σήμερα συνειδητοποίησα ότι έχω ξεχάσει ένα κομμάτι από την επισκόπηση βιβλιογραφία να σας δημοσιεύσω! Αφορά το Direct Marketing (ή Άμεσο Μάρκετινγκ) και είναι το τελευταίο κομμάτι της επισκόπησης και είναι και το πιο σύντομο. Έτσι δεν θα σας πάρει πολύ ώρα να το διαβάσετε! Τα υπόλοιπα μέρη είναι εδώ (το 1ο, το 2ο και το 3ο). Καλή ανάγνωση και όπως πάντα στο τέλος έχει τραγούδι, ή καλύτερα σήμερα έχει ΤΡΑΓΟΥΔΑΡΑ. Ολόκληρη την διπλωματική μπορείτε να την βρείτε στο ψηφιακό αποθετήριο του Πανεπ. Πατρών (εδώ). Παρακαλούνται όσοι χρησιμοποιούν μέρη από την εργασία μου να αναφέρουν την πηγή αυτή.

Direct Marketing (Άμεσο Μάρκετινγκ)

Όπως και τα παραπάνω εργαλεία διαφήμισης που περιγράφηκαν έτσι και το direct marketing είναι ένα εργαλείο διαφήμισης που δεν χρησιμοποιεί τα παραδοσιακά μέσα για να προσεγγίσει τον καταναλωτή. Γενικά το direct marketing είναι μια απευθείας επικοινωνία μεταξύ πωλητή και καταναλωτή (Mullin, 2002). Το Direct Marketing Association ορίζει το Direct Marketing «ως μια διαδραστική διαδικασία προσπελάσιμης επικοινωνίας που χρησιμοποιεί ένα ή και περισσότερα διαφημιστικά μέσα για την πραγματοποίηση, σε οποιοδήποτε τόπο, μια μετρήσιμη πώληση, με την αύτη τη δραστηριότητα να αναλύεται σε μια βάση δεδομένων για την ανάπτυξη μιας αμοιβαίας και συμφέρουσας επικοινωνίας μεταξύ διαφημιστών και καταναλωτών». Η Donovan (2000) όρισε το direct marketing ως «την επιστήμη να ‘αιχμαλωτίζεις’ την ανθρώπινη ευφυΐα αρκετό καιρό ώστε να βγάλεις λεφτά από αυτό». Επιπλέον σύμφωνα με τον Mullin (2002) το direct marketing είναι «η παράδοση ενός διαφημιστικού μηνύματος ή πρότασης σε έναν στοχευόμενο πελάτη ή πιθανό πελάτη, σε φιλική-προς-τον-χρήστη μορφή, τοποθετημένο εκεί από τον πωλητή ή τις υπηρεσίες του πωλητή χωρίς την ύπαρξη κάποιου μεσάζοντα ατόμου ή μέσου».

Τα κυριότερα εργαλεία των διαφημιστών για την πραγματοποίηση direct marketing είναι οι διαφημιστικοί κατάλογοι, οι διαφημιστικές επιστολές, το ηλεκτρονικό shopping, το TV shopping, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail) (Ghauri & Cateora, 2006) αλλά και τα online κοινωνικά δίκτυα. Στα online κοινωνικά δίκτυα συγκεκριμένα το direct marketing απαντάται όταν οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές επικοινωνούν άμεσα μεταξύ τους, όπως ακριβώς και στο πρόσωπο με πρόσωπο direct marketing, μέσω προσωπικών μηνυμάτων, e-mails ή blogs ή κάποια παρόμοια διαδικασία (Bairakimova & Quiroga Arkvik, 2010). Τα online κοινωνικά δίκτυα δίνουν την δυνατότητα στις επιχειρήσεις να αφουγκραστούν τους καταναλωτές τους και να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών προς την επιχείρηση (Bairakimova & Quiroga Arkvik, 2010). Επιπλέον τα περισσότερα εργαλεία του personal selling μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα online κοινωνικά δίκτυα εκτός από το telemarketing και το TV shopping (Gardiner & Quinton, 1998).

Ο Γαλάνης το 1996 αναφέρει ως πλεονεκτήματα του direct marketing το χαμηλό κόστος ανά αποδέκτη σε σχέση με την τηλεοπτική ή άλλες μορφές διαφήμισης και τη δυνατότητα ελέγχου αποτελεσματικότητας των μηνυμάτων. Τέλος ό ίδιος συγγραφέας παραθέτει συνοπτικά και τα σημεία που χρειάζονται προσοχή στο direct marketing:

  1. Η εμφάνιση και η αισθητική του μηνύματος,
  2. η προσεκτική επιλογή των αποδεκτών,
  3. η προσφορά στο επιλεγόμενο κοινό να είναι συμβατή και συμφέρουσα και
  4. η ιδιαίτερη βαρύτητα στο σχεδιασμό του μηνύματος.

Ελπίζω να σας άρεσε. Για σήμερα θα ακούσετε το καινούργιο κομμάτι των Arctic Monkeys – R U Mine? το οποίο είναι ΤΡΑΓΟΥΔΑΡΑ (το ξαναείπα αυτό, δεν το ξαναείπα; τι να κάνω έχω φάει κόλλημα με το τραγούδι!!!)

Advertisements

About chriszah

Ένας επαναστάτης του αυτονόητου. Προσπαθώ να μιλήσω οικονομικά σε μια χώρα γεμάτη "οικονομολόγους"... Στη φωτογραφία είναι το γιοφύρι της Άρτας. Δείτε όλα τα άρθρα του/της chriszah

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: