Το παράδειγμα filtrakia.gr

Καλησπέρα!

Το τελευταίο καιρό μετά από χρόνια καπνίσματος βιομηχανικού τσιγάρου, αποφάσισα να το γυρίσω στο στριφτό. Και επειδή σαν γνήσιο τέκνο του διαδικτύου έκανα μια ενδελεχή έρευνα για τους καπνούς, τα φιλτράκια και τα χαρτάκια για να καταλήξω τι θα αγοράσω. Αλλά το θέμα του παρόντος κειμένου δεν είναι αυτό. Λόγω της έρευνας μου στο διαδικτυακό κόσμο του καπνού, έπεσα πάνω σε δύο e-shops που ειδικεύονται στην εμπορία προϊόντων καπνού το e-smoke.gr και το filtrakia.gr.

Όπως θα δείτε και μόνοι σας το πρώτο μαγαζί είναι σαφώς πιο όμορφο και έχει πιο μεγάλη ποικιλία. Και όμως αυτό που με βρήκε και δεν το βρήκα ήταν το δεύτερο. Τι θέλω να πω; Ότι ενώ το e-smoke.gr έχει κάνει πολύ καλή δουλεία στο seo κομμάτι (πχ πατήστε στο γούγλη χαρτάκια rizla, θα βρείτε 3 από τα δέκα αποτελέσματα να ανήκουν στο e-smoke.gr), στο κομμάτι των κοινωνικών δικτύων είναι δυστυχώς για αυτό ανύπαρκτο, δεν έχει καν σελίδα στο facebook.

Αντίθετα το filtrakia.gr έχει καταφέρει να έχει 7.000 facebook fans στην σελίδα του μέσω των Facebook Adverts, χάρις στις οποίες και εγώ έμαθα για το filtrakia.gr, και άλλων ενεργειών που δεν έχουν υποπέσει στην αντίληψή μου και έτσι εξασφαλίζει άμεση επικοινωνία με τους πελάτες του. Μάλιστα αν κάνουμε ένα πρόχειρο υπολογισμό 7000*200(τόσος περίπου είναι ο μέσο όρος φίλων στο facebook)=1.400.000 είναι οι φίλοι των φίλων της σελίδας που μπορεί να «απλωθεί» πολύ εύκολα. Με σωστή στρατηγική μπορεί δηλαδή 1,5 εκατομμύρια κόσμος να μάθει για το filtrakia.gr. Όχι και άσχημα, ε;

Ας δούμε τώρα τις δυνατότητες πρόσβασης του e-smoke.gr μέσω της αναζήτησης. Σύμφωνα με το google adwords, τη λέξη χαρτάκια την αναζητούν στην Ελλάδα γύρω στις 3.600 φορές το μήνα. Την λέξη χαρτάκια rizla την αναζητούν μόλις 720 φορές τον μήνα. Αν υποθέσουμε ότι το 30% (πολύ απλή παραδοχή η αλήθεια είναι αλλά ας υποθέσουμε ότι κάθε αποτέλεσμα στην πρώτη σελίδα έχει 10% πιθανότητα, τα 3 αποτελέσματα του e-smoke.gr μας κάνουν 30%, οι πιθανότητες κάποιος να πατήσει το e-smoke είναι πολύ λιγότερες) μας κάνει 200 άτομα. Αντίστοιχα είναι και τα αποτελέσματα για την λέξη φιλτράκια: μόλις 720 άτομα το μήνα ψάχνουν αυτή την λέξη, αν και εδώ καταφέρνει το e-smoke να βγει πρώτο. Τι θέλω να δείξω με αυτά τα παραδείγματα; Το πόσο σημαντικά είναι για μια επιχείρηση σήμερα τα κοινωνικά δίκτυα. Το e-smoke παρότι είναι πολύ καλύτερο σαν ιστοχώρος δεν καταφέρνει να έχει την απήχηση που έχει μέσω των κοινωνικών δικτύων το filtrakia.gr.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι το ένα μαγαζί δουλεύει περισσότερο. Στην παρούσα δημοσίευση σύγκρινα την αποτελεσματικότητα του παραδοσιακού τρόπου αναζήτησης σε σχέση με τα κοινωνικά δίκτυα. Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας τον οποίο άφησα έξω, και ελπίζω να βοηθάει το e-smoke.gr, είναι το word of mouth. Αλλά και πάλι το συγκεκριμένο παράδειγμα είναι αρκετά ενδεικτικό του πόσο έχουν αλλάξει τα στάνταρ για μια επιτυχημένη διαφήμιση.

Για τραγούδι σήμερα έχω να σας αφιερώσω ένα που έμαθα και εγώ μέσω facebook. Warpaint – Billie Holiday. Εδώ σε session της Rough Trade. grrrl power! sort of…

Advertisements

About chriszah

Ένας επαναστάτης του αυτονόητου. Προσπαθώ να μιλήσω οικονομικά σε μια χώρα γεμάτη "οικονομολόγους"... Στη φωτογραφία είναι το γιοφύρι της Άρτας. Δείτε όλα τα άρθρα του/της chriszah

8 responses to “Το παράδειγμα filtrakia.gr

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: